1. Přehled
  2. Kouč koučům
  3. Jak nazvat koučovací program

Jak nazvat koučovací program

Lidé si nekupují věci, ale příběhy

Jeden z mých klientů se zeptal, jestli je dobré nazývat koučovací programy jako skupinový koučink nebo mastermind skupiny. Možná vás má odpověď nepřekvapí, ale opět připomene, jak jednoduché je prodávání.

Řekl jsme mu: "Prodávání je vlastně "proDávání". Dáváš lidem příležitost, aby měli možnost. Je to o slovech a emocích. Lidé nepotřebují skupinový koučink nebo mastermind setkání."

Prodávání je o emocích a pocitech, který mají z vaší nabídky. Nekupují si věci, ale příběhy, které jim vyprávíte nebo o nich sní.

​Naučte se vyprávět příběhy a budete mít tolik klientů, kolik jich potřebujete.

Většina koučů nabízí koučovací sezení nebo koncepční rámec nějakého programu. Jejich programy nazývají jako skupinové koučování, workshopy, mastermind a diví se, že mají málo klientů.

3 hlavní výsledky vašeho koučovacího programu

Při koučinku jsem mému klientovy položil zásadní otázku: Jaké jsou 3 hlavní výsledky, kterých klienti díky tvému programu dosáhnou?

Dříve, než vám napíšu, co mi klient řekl, tak si otevřete své webové stránky a podívejte se, jaké tři hlavní výsledky, díky koučování nebo koučovacímu programu klient může dosáhnout.

Můj klient mi odpověděl:

  1. fungující vztahy a vysokou kulturu důvěry.
  2. v prvních 6 měsících nárůst produktivity až o 35 %.
  3. Méně stížností a blbé nálady.

Určitě si teď řeknete, že to jsou skvělé výsledky. Kdo by je nechtěl. Máte pravdu.

Ale...

Zamyslete se. Jak moc vás vzrušuje představa na dobré vztahy a vysokou kultura důvěry? Není to snad něco, co by měl být standard?

Neprodávejte jim to, co potřebují, ale co chtějí

Problém podobných nabídek spočívá v nabízení toho, co potřebují. Ve skutečnosti musíte lidem prodávat, co chtějí a až pak jim dát to, co potřebují!

Co lidé potřebují a skutečně chtějí?

Potřebují
Chtějí
know-how
více peněz
7 kroků, jak obnovit důvěru
rychlejší výsledky
leadership
vyšší postavení
cvičení s vlastní vahou
menší břicho
stravovací návyky
být zdravější
Prodejní dovednosti
více klientů
Vyjednávací dovednosti
Vyjednat si vyšší odměnu

Nenabízejte klientům to, co potřebují, ale zajímejte se o to, co skutečně chtějí, na čem jim fundamentálně záleží a co je pro ně skutečně důležité.

Vytvořte své jméno a značku na základě toho, co lidé nejvíce chtějí.

Když koučuji a vedu kouče, tak jim pomáhám objevit jeden základní princip: Prodávejte zkušenost s koučováním, ne koučovací koncept.

Vymyslete si jakýkoliv název poskytující slib o naplnění jejich zájmu.  Avšak, vždy bude pro kouče platit jeden princip: Poslužte 100 lidem jako králům a budete plně obsazený kouč.

Lidem bude jedno, jak se jmenuje váš koučovací program, když dostanou doporučení od desítek spokojených účastníků, kterým jste v životě udělali skutečný rozdíl.


Byl tento článek užitečný?