1. Přehled
  2. Kouč koučům
  3. Neprodávejte koncept, ale nabídněte jim obsah

Neprodávejte koncept, ale nabídněte jim obsah

Nenabízejte koncept spolupráce, ale dej jim možnost vyzkoušet, jak jim můžeš být užiteční a jetsli je to "TO ONO".

Nazačátku mé kariéry kouče jsme po většinu času nabízel koncept. Poslouchal jsem, co lidé říkají a pak jsem jim řekl, že na to mám program, který trvá tolik týdnů, stojí tolik peněz a mohou dosáhnout těchto výsledků. 

😀 Když píšu tato slova, tak se usmívám, jelikož již vím, že tohle moc dobře nefungovalo.

 Dnes mám promyšlený prodejný systém, který nazývám 4P. 

P - Propojit

P - Pozvat

P - Posloužit

P - Prodat

Nejdříve se s klientem musím propojit. Setkat se a navázet konverzaci. Když slyším, s čím se zabývá, tak ho pozvu na ukázkovou hodinu. Na ukázkové hodině mu posloužím a nechám ho s prožitkem další týden, abych se mu ozval, že chci vědět víc, že mě zajímá, co se stalo a jak to dopadlo. Když klient prožil nezapomenutelnou transformaci, proDám mu možnost spoluPracovat na proměně jeho života, aby mohl žít život, který stojí za to žít. 

A peníze? Ty jsou pro mě odMěna za dobře odvedenou práci a pro klienta závazek, že chce dosáhnout proměny. 

Když lidé dostanou hodnotný obsah (ukázkovou hodinu), mají možnost prožít osobní nebo skupinovou transformaci. 

Když člověk slyší jen koncept ve smyslu: 

  • Týden 1: Způsob bytí
  • Týden 2: Sebenaplňující proroctví
  • Týden 3: Životní rozhodnutí
  • Týden 4: Strategie na zamezení selhání
  • Týden 4: Toxické vztahy
  • ... atd.

Dále:

  • Naučíte se získávat klienty.
  • Budete umět rozvýjet důvěru.
  • Získáte nové kontakty.
  • ... atd.

Slyší jen o funkcích, struktuře, často neznámých pojmech a nemůže mýt sebmenší představu o funkčnosti a účinnosti. Potenciální klient nemá šanci získat důvěru. 

Spousta koučů ma na webu napsáno:

  • Najděte svou základní hodnotu!. 
  • Žijte život, o kterém sníte!
  • Rozvíjejte svůj cíl!
  • Lepší spojení s ostatními!
  • Dosáhněte větší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem!
  • Buďte vším, čím můžete být!
  • Vytvořte svůj odkaz!

Vše, co jsem napsal jsou jen pojmy, což znamená, že mají hodnotu jen pro vás. Klient se na základě těchto pojmů nemůže rozhodnout, zda mu můžete pomoci. 

Poskytněte zájemcům zkušenost ze spolupráce. Někdy to znamená, že nestačí jedna koučovací hodina, ale mnohem víc. Dokud klient neprožije skutečnou změnu, tak stále netuší, jak mu můžete pomoci. 

Nabídněte mu obsah toho, co znamená váš koučink. Nemusí si nic představovat, ale prožije to přímo na hřišti.

 


Byl tento článek užitečný?