Jak nejlépe prodávat koučovací program
Nedávno jsem byl u klienta, který dostal na mě doporučení, že by se měl přihlásit do mého programu: Nejlepší rok života z vytvořené budoucnosti. Požádal mě, že by se chtěl dozvědět nějaké věci, jak program funguje. Odpověděl jsme mu:
- "Než vám cokoliv řeknu o programu Nejlepší rok života, rád bych se zeptal na jednu otázku."
- "Kdybychom se tohoto setkání potkali za tři roky a vy byste se ohlédl zpět, co by se muselo stát ve vašem osobním a profesním životě, abyste se cítil úspěšný, bohatý, šťastný, sebevyjádřený, svobodný, měl velký dopad na váš svět a prožíval svobodu bytí a jednání?"
Pak už jsem jen naslouchal a objevoval jeho svět. Chvilku mlčel a bylo vidět, že nad touto otázkou nikdy nepřemýšlel. Pak řekl: "Miroslave, musel bych...." Mluvil téměř 30 minut a své povídání zakončil slovy: "Tenhle program zní fakt dobře, kde se do něj mohu přihlásit?"
Když tento příběh vyprávím před svými klienty, vždy se pousmějí a prohlásí: "Vždyť jste mu nic neřekl."
Tím, že jsem mu položil velkou otázku a autenticky naslouchal, tak si výslech i mou odpověď o tom, co potřeboval vědět:
- Program je o něm a ne o mě.
- Program vede někdo, před kým se cítí být vyslyšený a pochopený.
- Program mu umožňuje ponořit se do odpovědí, na kterých fundamentálně záleží a které jsou skutečně důležité.
Lidé ve skutečnosti nechtějí odpovědi. Chtějí velké otázky, které jim poskytnou možnost objevit odpověď.