1. Přehled
  2. Kouč koučům
  3. Koučujete nebo emočně podporujete?

Koučujete nebo emočně podporujete?

Někteří koučové jsou klientům k dispozici i mezi jednotlivými sezeními, jiní nikoli. Váš systém koučovací praxe v této oblasti je na vás!       
       
Moji klienti mi mohou mezi jednotlivými sezeními psát e-maily, a pokud se mezi sezeními vyskytne něco důležitého, mohou si se mnou krátce zavolat na 15 minut. Jsme však předem dohodnutí, že to není na každou maličkost, ale spíše na něco, co jim připadá příliš důležité, než aby si to nechali na další sezení. Většina mých klientů to respektuje, ale když se objeví klient, který to přehání, musíme sladit vzájemná očekávání a uzavřít novou dohodu.       
       
Z dlouhodobého hlediska je pro klienty lepší, když se naučí přinášet výzvy na naplánované sezení, protože budeme mít čas prozkoumat jednotlivé detaily. Chci, aby klienti ocenili, že pracujeme na tom, co stojí za jejich problémy, co je vytváří, místo abychom řešili jen problém samotný.       
       
A abychom to mohli dělat dobře, musíme mít k dispozici celé sezení.
       
Také jsem zjistila, že pokud jsem k dispozici PŘÍLIŠ, jako emocionální podpůrné zvíře, sezení samotná nejsou tak silná a transformativní. Klientka se může bát při hovoru nadhodit to, co ji opravdu trápí, a pokud ví, že o tom může zítra napsat e-mail, samotná sezení ztrácejí svůj transformační potenciál. Mým cílem je koučovat hluboce transformativním způsobem, aby se "každá maličkost" nebo "každý malý pocit" neprojevovaly v životě klientky jako krize, která vyžaduje podporu.
       
Chci být koučem, který ctí samotné sezení jako cestu ke skutečné změně v tom, jak můj klient vidí život a žije život.


Byl tento článek užitečný?