1. Přehled
  2. Kouč koučům
  3. Má klient užitek z mého koučování?

Má klient užitek z mého koučování?

Většina koučů se snaží ihned po koučování zjistit, zda klient má nějaký užitek z právě provedeného koučinku.

Není na tom nic špatného, ale pokládat až na konci sezení otázku na užitek koučinku mi přijde příliš pozdě. Koučink už skončil. 

Vyzkoušejte metodu, kdy se informujete v průběhu koučinku. Můžete se například zeptat:

  • Co slyšíte? 
  • Připadá vám to užitečné?
  • Uniká mi smysl vaší otázky?
  • Vypadá to proveditelně nebo jako rozumný nápad?
  • Nejdeme nato příliš rychle?
  • Není toho na vás moc?
  • atd...

Kladení těchto otázek vám pomůže s klientem budovat hlubší důvěrný vztah a zvyšuje vaší důvěryhodnost. Máte totiž zájem o klienta. Je velmi zásadní, aby si klienti přebírali svou část odpovědnosti za to, že "dostanou to, pro co si přišli". 


Byl tento článek užitečný?