Má klient užitek z mého koučování?
Většina koučů se snaží ihned po koučování zjistit, zda klient má nějaký užitek z právě provedeného koučinku.
Není na tom nic špatného, ale pokládat až na konci sezení otázku na užitek koučinku mi přijde příliš pozdě. Koučink už skončil.
Vyzkoušejte metodu, kdy se informujete v průběhu koučinku. Můžete se například zeptat:
- Co slyšíte?
- Připadá vám to užitečné?
- Uniká mi smysl vaší otázky?
- Vypadá to proveditelně nebo jako rozumný nápad?
- Nejdeme nato příliš rychle?
- Není toho na vás moc?
- atd...
Kladení těchto otázek vám pomůže s klientem budovat hlubší důvěrný vztah a zvyšuje vaší důvěryhodnost. Máte totiž zájem o klienta. Je velmi zásadní, aby si klienti přebírali svou část odpovědnosti za to, že "dostanou to, pro co si přišli".