U koučování vedoucích pracovníků nezapomínejte na
Kdykoliv koučuji vedoucí pracovníky, tak po mě chtějí "poradenství". Pokud bych byl jen kouč, tak řeknu, že nejsem poradce, konzultant nebo mentor a tím bych se ochudil o možnost růstu.
Pokud koučujete vedoucího pracovníka a máte nejen své zkušenosti s vedením týmů, firmy a celých společností, tak můžete klientům předat radu, zkušenost nebo s nimi sdílet zkušenosti jiných klientů.
Nejčastěji klientům pomáhám s tím, jak řešit strategickou komunikaci, nastavení vize, jak definovat skutečně důležité cíle atd.
Kdykoliv to oba považujeme za užitečné, tak rád poradím.
Jen si dejte pozor, abyste nepomáhali jen s okolnostmi a zapoměli jste na vnitřní klientovo transformaci. Pokud totiž zapomenete, tak to po chvilce zklouzne k otmu, že vás klient bude využívat jako poradce a na 100% vám nabídne práce v jeho/jejich firmě.
Téměř každý klient mi vždy nabídl práci CEO. Vždy jim odpovím:
Zůstaňte soustředění na klienta a jeho proměnu, nikoliv jen na vnější okolnosti. Zabývejte se tím, zda váš klient roste i uvnitř.
- Stává se mnohem více vyrovnanější, rozhodnější, spokojenější, důvěryhodnější a mnohem více si svou práci užívá, hraje si a kreativně vymýšlí nové věci?
- Začínají ho lidé uznávat, oceňovat a oceňovat z přínos, vliv a dopad na jejich život?
- Je váš klient mnohem více štastnější, radostnější, spokojenější a má mír v mysli?
Jedním z nejúspěšnějších a nejvlivnějších obchodních koučů na světě je dnes Ron Wilder....zde je rozhovor s ním, ze kterého se hodně naučíte: