1. Přehled
  2. Kouč koučům
  3. Když mě potenciální zákazníci odmítají

Když mě potenciální zákazníci odmítají

Zejména noví koučové, si často berou osobně, když si potenciální klient nechce okamžitě domluvit na ukázkové sezení zdarma. Brzy je kouč natolik znepokojen, že přemýšlí, zda nemá "syndrom podvodníka".

Za prvé, "syndrom podvodníka" není syndrom, ale letmá myšlenka! Je to myšlenka, která čas od času napadne každého kouče, když má špatnou náladu.

Není to nic, čeho bychom se měli obávat nebo na čem bychom měli lpět.

Často se vám může stát, že lidé budou otálet s domluvením si první schůzky. Nevnímejte to jako problém, ale spíše jako příležitost. Položte si otázku:

Jak se mu zobrazuji, že zatím pro sebe neuviděl příležitost ze spolupráce s emnou? 

Není to o mně, je to o tom, jakou zkušenost zatím v tomto vztahu nebo s koučováním dříve měli...

Pokud je tedy tento člověk pro mě vhodným kandidátem, uvědomuji si, že musím přidat větší hodnotu (pokud chci, aby se tento člověk stal klientem).

Projdu si tedy své poznámky (nebo paměť) o našich dosavadních rozhovorech nebo výměně e-mailů a budu hledat, v čem mohu této osobě přidat právě teď nějakou hodnotu. O čem mohu s touto osobou konkrétně hovořit?

O NADĚJI a OPTIMISMU ohledně její současné reality?

Když začne cítit naději a optimismus a uvidí příležitost a možnost tam, kde jste dříve viděli jen Problém a Bolest, tehdy se chopíte příležitosti k dalšímu rozhovoru.

Buďte příčinou v záležitosti a zobrazte se lidem jako příležitost žít život, který milují.


Byl tento článek užitečný?